Als eerste een heel gelukkig nieuw jaar! Ik wens jullie allemaal een heel gezond en liefdevol jaar. Het is weer tijd voor mijn eetdagboek, nu moet ik eerlijk zeggen dat ik afgelopen weken totaal niet op mijn voeding heb gelet. Maar het was dan ook kerst en oud en nieuw en daar hoort lekker eten bij!

Nu is deze week ook niet echt gezond geweest en heb ik vooral erg veel moeite om chocolade te laten staan. Ik heb dus deze week nog echt wel lekker chocolade gegeten. Ik zoek iets als vervanging dus als jullie tips hebben laat het vooral weten in de comments, op het moment lukt het me namelijk niet echt in mijn eentje. Laten we nu vooral naar mijn dagboek gaan!

Maandag

Ontbijt ♥ Banaan en kop Turkisch apple thee
Lunch ♥ Snack a Jacks
Diner ♥ Gebakken vis en aardappels en koolsla
Tussendoor ♥ Oliebollen, koekjes en rijstwafels

Nieuwjaarsdag, niemand kan me hier kwalijk nemen dat ik wat ongezond heb gedaan toch haha. Ik was mijn lunch een beetje vergeten vandaar dat ik tussen de middag alleen wat Snack a Jacks heb gegeten.

Dinsdag

Ontbijt ♥ Banaan en thee
Lunch ♥ Baguette met zalm en roomkaas
Diner ♥ Zuurkoolschotel A la paps
Tussendoor ♥ Naked bar, blikje energie, koekjes en kaasstengels

Mijn lunch was zo lekker dit was nog over van oudejaarsavond! Tussendoor heb ik een Naked bar gegeten maar wat vond ik dat vies zeg. Voor het avond eten maakte ik een zuurkoolschotel met het recept van mijn papa. Als jullie het leuk vinden wil ik het recept met jullie delen. De ingrediënten zijn gehakt, zuurkool, aardappelpuree, Banaan, en een klein lepeltje sambal. Ik wil dit ook wel een keer stap voor stap maken laten jullie even of het je lekker lijkt?

Woensdag

Ontbijt ♥ koffie
Lunch ♥ appelflappen en rijstwafels
Diner ♥ Zuurkoolschotel
Tussendoor ♥ chocolade, rijstwafels en Arizona ijsthee.

Vandaag moest ik werken in de middag en avond. Ik vind het erg lastig om dan gezond te doen omdat het een rare tijd is. Wel was er nog zuurkoolschotel over en dat heb ik meegenomen, zo lekker!

Donderdag

Ontbijt ♥ L. Casei drankje, banaan en thee
Lunch ♥ Poffertjes met roomboter en poedersuiker
Diner ♥ Mexicaanse lasagne (een echte aanrader)
Tussendoor ♥ Rijstwafels, chocolade en wat mandarijnen

De Mexicaane lasagne was echt super lekker, en kan ik ook echt aanraden om ook een keer te proberen!

Vrijdag

Ontbijt ♥ Croissant met ham en kaas
Lunch ♥ Crackers
Diner ♥ Babi ketjap
Tussendoor ♥ Raw Bar, sesamkoekjes met caramelsmaak en Pringles

Ik was weer eens bij de Action geweest en had daar de Raw bar en de sesamkoekjes meegenomen. De Raw bar is nu in de aanbieding mocht je het willen proberen, ik vond ze zelf niet zo lekker.

Zaterdag

Ontbijt ♥ Banaan en thee
Lunch ♥ 2 ham kaas croissants
Diner ♥ Balinese hutspot met cassave kroepoek
Tussendoor ♥ Weight Watchers koekjes framboos met witte chocolade, Pringels en een vanille donut

Vandaag heb ik de Weight Watchers koekjes geprobeerd in de smaak framboos met witte chocolade en die waren erg lekker!

Dit was mijn week! Zoals ik aan het begin al zei niet echt heel gezond maar ook weer niet super ongezond op een aantal dingen na. Nieuw jaar is begonnen en we gaan weer beter ons best doen.

Hoe was jouw eerste week van 2018?

Follow

Heb jij al gelezen wat de nieuwe doelen van Lotte zijn dit jaar?

2 Comments on Food Diary Pauli #3

  1. Angelique Bruinier
    7 januari 2018 at 09:23 (1 week ago)

    Hey Pauli,

    Super leuk geschreven! Ik lees inderdaad hele calorierijke producten. (Ook in je vorige blogs)
    Als je wilt afvallen is een speciaal dieet helemaal niet nodig zolang je maar richtlijnen hebt en onthoud dat afvallen niet meer is dan meer verbranden dan je binnen krijgt. Op Google kan je uitrekenen wat jouw persoonlijke energiebehoefte is dan komt daaruit hoeveel koolhydraten,eiwitten en vetten (macronutrienten) je mag om op gewicht te blijven. Haal daar ong 500kcal vanaf en voila je weet hoeveel je mag eten per dag. Op myfitnesspal kan je dat allemaal invoeren en daarmee kan je dan ook gelijk zien hoeveel je nog kan eten.
    Misschien denk je:” pfff wat veel werk, maar dat is het ook want niks komt vanzelf maar het werkt wel op lang termijn..en alles draait om controle. Dus inderdaad je bent elke dag wat langer bezig met je eten, maar het is een investering in jezelf en uiteindelijk zal dit het helemaal waard zijn!

    Zoals ik het nu zie mag je zelfs nog wat meer eten: ontbijt/tussendoortje/lunch/tussendoor/avondeten/avondsnack.
    Misschien krijg je dan ook niet meer de neiging om meer kcalorierijke voeding te eten.
    Na het avondeten neem ik nog een bakje 200 gr optimel 0%fat griekseyoghurt met blauwe bessen, door iets te vervangen zal je automatisch ook minder trek hebben in chocola.
    Of je kan het vervangen door bijv 3 stukjes 85% pure choco. (Je kan dit bijv ook door die optimel yoghurt raspen)

    Nou ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt en dat we in je volgende blog kunnen lezen dat je erin geslaagd bent om voor jou de juiste weg te vinden om af te vallen!

    Consistency is the key.

    Heel veel succes! Groetjes Angie

    Beantwoorden
  2. Helene
    7 januari 2018 at 09:53 (1 week ago)

    Hoi Pauli, wat supergoed dat je weer een dagboek geschreven hebt en bewust bezig bent met voeding! Bestaat er niet iets als chocolade thee? Met smaakstoffen? Dan heb je wel de smaak maar niet de calorieën. Succes!!!!!

    Beantwoorden

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *